Föreningens verksamhet under sommaren 2020

SDF har tidigare informerat er att föreningen följer rekommendationerna från Folkhälsomyndigheten när vi planerar föreningens verksamhet för att vi vill värna om våra anställda, medlemmar och undvika bidra till smittspridning i samhället.

SDF har tidigare informerat att SDF främst tittat på rekommendationen gällande kollektivtrafiken då det är grunden till hur alla ges möjligheten att åka till föreningens verksamhet/mötesplats.
Ifall det varit OK att åka kollektivt så finns det andra rekommendationer som vi kommer att följa efter som tex maxantal personer vid evenemang, avstånd till varandra och liknade.

Folkhälsomyndigheten har sedan 13 juni gått ut med nya rekommendationer för sommaren och det är ändrade rekommendationer men när det gäller kollektivtrafiken så kvarstår rekommendationen om att undvika åka kollektivtrafik.
NI kan läsa mer på länken https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/sommaren-med-covid-19/

Det innebär att SDF:s verksamhet under sommaren, som t.ex. midsommar, dagarna på föreningens gård och olika slags aktiviteter inte kommer genomföras under sommaren.
SDF:s anställda och vissa arbetsgrupper kommer under vissa perioder arbeta och samlas på olika platser men vi avser utifrån det försöka följa enligt rekommendationerna vi också.

Då SDF inte kommer ha verksamhet, uppmuntrar vi er att försöka hitta på olika aktiviteter i närområdet där ni bor, kanske träffa era vänner på bra avstånd där ni bor, umgås och har det trevligt under sommaren. Det finns en tråd i SDF:s slutna grupp för medlemmar där ni kan tipsa varandra om olika aktiviteter, platser att uppleva eller förslag på sysselsättning som vi alla kan göra under sommaren.

Stockholms Dövas Förening vill trots allt önska er alla en trevlig sommar och glad midsommar!